............................................................................................................................................................................................
 
   ............
        KONFRONTACJE
                   CHOPINOWSKIE
                                 ............
 
   
Stowarzyszenie "Wielkopolskie Centrum Chopinowskie - Antonin" w Ostrowie Wielkopolskim
(Powrót)
.....................................  XXX KONFRONTACJE CHOPINOWSKIE  ..............................................


 

Stowarzyszenie "Wielkopolskie Centrum Chopinowskie - Antonin"
w Ostrowie Wielkopolskim zaprasza na


XXX Jubileuszowe
KONFRONTACJE CHOPINOWSKIE 2013


R o m a n t y c z n i... 1... 2... 3

Ostrów Wielkopolski, FORUM SYNAGOGA, ul. Raszkowska 21, niedziele, godzina 19.oo.
(Ze względu na trwający remont Pałacu Myśliwskiego w Antoninie - tegoroczne, Jubileuszowe Konfrontacje Chopinowskie odbędą się w Ostrowie Wielkopolskim. Przepraszamy i zapraszamy na koncerty)


7 lipca 2013

Wang Xinyuan (Chiny), pianista

w programie:
Robert Schumann (1810-1856): Carnaval(op.9)
     1. Préambule
     2. Pierrot
     3. Arlequin
     4. Valse noble
     5. Eusebius
     6. Florestan
     7. Coquette
     8. Replique
     9. Papillons
    10. A.S.C.H S.C.H.A (LettresDansantes)
    11. Chiarina
    12. Chopin
    13. Estrella
    14. Reconnaissance
    15. Pantalon et Colomnine
    16. Valse allemande
    17. Paganini
    18. Aveu
    19. Promenade
    20. Pause
    21. Marche des" Davidsbündler"contre les Philistins
Frrderyk Chopin (1810-1849): Fantazja f-moll op. 49
Siergiej Rachmaninow (1873-1943): Wariacje na temat Corelliego op.42

Andrzej Henryk Bączyk - prowadzenie

                     Xinyuan Wang

Wielce utalentowany osiemnastoletni pianista chiński (ur. czerwiec 1995), uczeń profesora Yan Wanga w Sichuan Conservatory. W wieku 11 lat wygrywa Narodowy Chiński Konkurs Xinghaibei. Rok później zajmuje drugie miejsce w 71. edycji Narodowego Konkursu Steinway’a; natomiast dwa lata później (w 2009) zostaje już zwycięzcą 73. edycji i laureatem pierwszej nagrody. W roku 2008 wygrywa konkurs Yamahy. Mając szesnaście lat, zostaje uczniem pani profesor Alicji Kledzik (Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu). W 2012 roku laureat pierwszej nagrody na Konkursie Młodych Talentów (EPTA) – Kraków oraz uzyskuje drugą nagrodę na Międzynarodowym Konkursie w Leeds (Wielka Brytania). W bieżącym roku laureat Grand Prix Międzynarodowego Konkursu „Chopin dla najmłodszych” w Antoninie.



14 lipca 2013,

Duet fortepianowy, Dorota Szczepaniak i Robert Adamczak

w programie:
W. A. Mozart (1756 - 1791): Sonata D-dur, KV 381
     1. Allegro
     2. Andante
     3. Allegro molto
F. Schubert (1797-1828): Fantazja f-moll, op. 103
J. Brahms (1833 - 1897): 16 walców, op. 39
F. Mendelssohn - Bartholdy (1809 - 1847): Allegro brillant A-dur, op. 92

Rafał Miśkiewicz - prowadzenie

                     Dorota Szczepaniak

Ukończyła PSM II stopnia w Kaliszu w klasie Krystyny Bujakiewicz, a następnie studia na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej w Poznaniu pod kierunkiem profesora Andrzeja Tatarskiego. Występowała jako solistka z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Kaliskiej wykonując koncerty F. Mendelssohna i H. Melcera. Kilkakrotnie uczestniczyła w Konfrontacjach Chopinowskich w Antoninie, grając w duecie fortepianowym oraz jako kameralistka. Od wielu lat jest konsultantem artystycznym i "dobrą duszą" antonińskich Konfrontacji Chopinowskich - jakże ważnego na mapie muzycznej Wielkopolski i kraju chopinowskiego cyklu muzycznego. Brała również udział w międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach muzycznych w charakterze akompaniatora. Prowadzi działalność pedagogiczną.

                     Robert Adamczak

Ukończył z wyróżnieniem Państwową Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Henryka Melcera w Kaliszu w klasie fortepianu Krystyny Bujakiewicz. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie fortepianu Witolda Witkowskiego. Ukończył również Podyplomowe Studium Mistrzowskie pod kierunkiem prof. Waldemara Andrzejewskiego w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.
W 2012 roku uzyskał stopień doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej: instrumentalistyka na podstawie przedstawionej rozprawy doktorskiej "Ewolucja faktury fortepianowej w wybranych sonatach W. A. Mozarta, J. Brahmsa i S. Prokofiewa jako czynnik warunkujący kształt brzmieniowy dzieła muzycznego".
Obecnie jest wykładowcą Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym w Kaliszu. Prowadzi również klasy fortepianu w Zespole Szkół Muzycznych im. Krzysztofa Komedy - Trzcińskiego w Ostrowie Wielkopolskim oraz Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Henryka Melcera w Kaliszu. Równolegle z pracą pedagogiczną realizuje działalność artystyczną jako solista i kameralista w kraju i za granicą.


28 lipca 2013

Dianthus Trio (Niemcy)
Gabriele Stiehler, skrzypaczka
Tilmann Stiehler, wiolonczelista
Aleksandra Steurer, pianistka


w programie:
Ludwig van Beethoven (1770-1827): Klaviertrio Es- Dur op.70 nr.2 (1808)
     1.Poco sostenuto. Allegro ma non troppo
     2.Allegretto
     3.Allegretto ma non troppo
     4.Frinale.Allegro
Sergei Rachmaninov (1873-1943): Trio elegiaque für Klavier, Violine und Violoncello g-moll (1892)
Claude Debussy (1862-1918): Klaviertrio G-Dur
     1.Andantino con moto allegro
     2.Scherzo. Intermezzo. Moderato con allegro
     3.Andante espressivo
     4.Finale. Appassionato

                     Aleksandra Steuer
Ukończyła klasę fortepianu w warszawskiej PWSM. Początkowo była studentką Wiktora Mierżanowa, później Bronisławy Kawalli. Uzyskała dyplom z wyróżnieniem. Po studiach prowadziła bogatą działalność artystyczną jako kameralistka. Przez wiele lat pracowała w warszawskiej uczelni, grając ze studentami klasy skrzypiec, perkusji i śpiewu. Współpracowała z Estradą Kameralną Filharmonii Narodowej, jako solistka i akompaniator. Była wieloletnim akompaniatorem Mistrzowskich Kursów Interpretacji w Łańcucie, gdzie współpracowała z prof. Zenonem Brzewskim. Wielokrotnie towarzyszyła młodym artystom w ich konkursowych zmaganiach. Obecnie mieszka i działa w Niemczech. Gra w duecie z Iriną Shkolnikovą. Od 1999 jest członkiem Dianthus-Klaviertrio.

                     Tilmann Stiehler
Studiował wiolonczelę w Musikhochschule w Monachium w klasie prof. Helmara Stiehlera. Studia kontynuował w klasie prof. Rudolfa Gleissnera w Stuttgarcie. W swej drodze artystycznej zetknął się z muzykami tej klasy, co Sergiu Celibidache, Martin Ostertag, Christoph Poppen, Franz Beyer i Eberhad Feltz. Mieli oni niewątpliwy wpływ na ukształtowanie jego osobowości artystycznej. W swej działalności artystystycznej Tilmann Stiehler gra koncerty muzyki kameralnej w różnym składzie, jak np. Aubore-Quartett, Cardenans-Trio, Dianthus-Klaviertrio i Marteau-Ensemble. Gra również solo. Od 2008 r. kieruje Erlangen Musik Institut.


                     Gabriele Stiehler
Studiowała w swoim rodzinnym mieście Monachium w klasie skrzypiec Ursa Stiehlera w Richard-Strauss-Konservatorium. Znacznym impulsem w jej rozwoju muzycznym i instrumentalnym była współpraca z takimi artystami jak Denes Zsigmondy, Ilan Gronich i Janusz Kaletta. Wielkie znaczenie miał również dla niej udział w Orchesterakademie des Schleswig-Holstein-Musikvestivals pod kierunkiem Leonarda Bernsteina i Sergiu Celibidache. W 1993 roku Gabriele Stiehler otrzymała nagrodę kulturalną (Kulturförderpreis) miasta Germering. Koncertowała z "Kammerensemble Cologne" i z innymi orkiestrami w Europie, USA, Australii i Nowej Zelandii. Od 1994 r. jej artystyczna działalność koncentruje się na muzyce kameralnej. Koncertuje z członkami Münchner Philharmoniker i des Bayerischen Staatsorchester. Od 1998 jest członkiem septetu smyczkowego Heiligenberg, a od 1999-Diantus-Klaviertrio.

Dorota Szczepaniak, Andrzej H. Bączyk - prowadzenie

Zorganizowano ze środków: Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski
Współorganizacja: Ostrowskie Centrum Kultury
Sponsor: Producent Wózków Dziecięcych JEDO oraz Duże Centrum Kwiatowe "Wioletta" Janina Maślińska
............................................................................................................................................................................................