............................................................................................................................................................................................
 
   ............
        KONFRONTACJE
                   CHOPINOWSKIE
                                 ............
 
   
Stowarzyszenie "Wielkopolskie Centrum Chopinowskie - Antonin" w Ostrowie Wielkopolskim
(Powrót)
.....................................  XXXII KONFRONTACJE CHOPINOWSKIE  zdjęcia (zobacz galerię)..............................................


 

Stowarzyszenie "Wielkopolskie Centrum Chopinowskie - Antonin" w Ostrowie Wielkopolskim zaprasza na


XXXII KONFRONTACJE CHOPINOWSKIE 2015   
Trzy recitale

Pałac Myśliwski ANTONIN, 5/12/19 lipca 2015, Niedziele - godzina 19.oo

5 lipca 2015, Recital pieśniarski neapolitansko-kiepurowski

DARIUSZ PIETRZYKOWSKI, śpiewak (tenor)
ROBERT ADAMCZAK, pianista

w programie:
  1. Fryderyk Chopin
    • Pierścień
    • Moja Pieszczotka
  2. Jan Gall
    • Wracaj
  3. Mieczysław Karłowicz
    • Pamiętam ciche, jasne złote dnie ...
    • Mów do mnie jeszcze ...
  4. Stanisław Moniuszko
    • Krakowiaczek
  5. Ignacy Paderewski: "Manru"
    • aria Manru z II aktu "Jako gdy wśród skwaru"
  6. Feliks Nowowiejski: "Legenda Bałtyku"
    • aria Domana z II aktu "Czy ty mnie kochasz"
  7. J. Strauss: "Baron cygański"
    • kuplety Barinkaya - Wielka sława to żart
  8. J.M. Lacalle
    • Amapola
  9. E. de Curtis
    • Non ti scordar di me
  10. E. di Capua
    • O sole mio
  11. R. Sieczyński
    • Wiedeń miasto moich marzeń
  12. B. Kaper
    • Ninon
  13. H. Wieniawski
    • Kujawiak
DARIUSZ PIETRZYKOWSKI

        Urodził się w 1970 w Kępnie. Edukację wokalną rozpoczął w Szkole Muzycznej w Kaliszu pod okiem Lidii Małachowicz. Następnie kontynuował ją w bydgoskiej Akademii Muzycznej w klasie Jana Kunerta, którą ukończył z wyróżnieniem w 1995. W tym też roku otrzymał stypendium Fundacji Yamaha. Jest laureatem III nagrody w III Konkursie Wokalnym w Dusznikach-Zdroju (1994). Umiejętności wokalne poszerzał na kursie mistrzowskim u maestry Fedory Barbieri.
        Obecnie jest solistą występującym gościnnie w Operze Narodowej w Warszawie, Teatrze Wielkim w Poznaniu, Opera Nova w Bydgoszczy, Operze Krakowskiej, Operze Na Zamku w Szczecinie, Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Współpracuje również z wieloma orkiestrami takimi, jak: NOSPR, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Łódzkiej, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Górnośląskiej w Katowicach, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Krakowie, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Szczecińskiej, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Rzeszowie, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Świętokrzyskiej w Kielcach.
        Dwukrotnie był zapraszany do udziału w Gali Operowej Laureatów Konkursów Muzycznych w Bydgoszczy (1994 i 2000). Brał udział w galowych przedstawieniach Napoju Miłosnego Donizettiego i Czarodziejskiego Fletu Mozarta w 2001 roku na deskach teatru Wielkiego w Łodzi u boku G. Bradlay. Artysta wystąpił w Turnieju Tenorów w Poznaniu i podczas III Festiwalu Gwiazd w Międzyzdrojach. Na Turnieju Tenorów w Szczecinie w 2006 r. otrzymał nagrodę orkiestry dla najlepszego tenora. W 2007 roku śpiewał partię solową w balecie Harnasie K. Szymanowskiego podczas koncertu transmitowanego przez Polskie Radio w ramach sezonu koncertowego EBU pod batutą K. Korda. Współpracuje z takimi mistrzami batuty, jak: Mirosław J. Błaszczyk, Tomasz Bugaj, Jose Maria Florencio Jr., Kazimierz Kord, Tadeusz Kozłowski, Marek Pijarowski, Paweł Przytocki, Jerzy Salwarowski, Tadeusz Strugała, Wojciech Michniewski, Eraldo Salmieri. Koncertował również za granicą podczas licznych tournées, m.in. w Austrii, Belgii, Bułgarii, Danii, Francji, Niemczech, Grecji, Holandii, Luksemburgu, Słowacji, Hiszpanii i Szwajcarii. We wrześniu 2009 roku Artysta zadebiutował na deskach Słowackiej Opery Narodowej (Slovenské Narodne Divadlo) partią Gennaro w Lukrecji Borgii Gaetano Donizetti'ego.

ROBERT ADAMCZAK

        Ukończył z wyróżnieniem Państwową Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Henryka Melcera w Kaliszu w klasie fortepianu Krystyny Bujakiewicz. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie fortepianu Witolda Witkowskiego. Ukończył również Podyplomowe Studium Mistrzowskie pod kierunkiem prof. Waldemara Andrzejewskiego w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.
        W 2012 roku uzyskał stopień doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej: instrumentalistyka na podstawie przedstawionej rozprawy doktorskiej "Ewolucja faktury fortepianowej w wybranych sonatach W. A. Mozarta, J. Brahmsa i S. Prokofiewa jako czynnik warunkujący kształt brzmieniowy dzieła muzycznego".
        Obecnie jest wykładowcą Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym w Kaliszu. Prowadzi również klasy fortepianu w Zespole Szkół Muzycznych im. Krzysztofa Komedy - Trzcińskiego w Ostrowie Wielkopolskim oraz Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Henryka Melcera w Kaliszu.
        Równolegle z pracą pedagogiczną realizuje działalność artystyczną jako solista i kameralista w kraju i za granicą. Współpracował m. in. z Orkiestrą Filharmonii Kaliskiej pod dyrekcją Mieczysława Gawrońskiego oraz Tadeusza Wicherka. Koncertował w zespołach kameralnych m.in. z klarnecistą Markiem Maciejewskim oraz skrzypaczką Heghine Mkrtchyan. Wielokrotnie występował w Duecie Fortepianowym z pianistką Dorotą Szczepaniak m.in. w ramach XIX Konfrontacji Chopinowskich w Antoninie oraz z saksofonistą Robertem Matuszewskim, biorąc udział w IV Międzynarodowym Festiwalu Saksofonowym w Szczecinie oraz XXII Konfrontacjach Chopinowskich w Antoninie. Grał także w duecie z wybitnym amerykańskim saksofonistą prof. Lawrencem Gwozdziem.



12 lipca 2015, Recital pełen obrazów


PIOTR ŚWITOŃ, pianista

w programie:
  1. Fryderyk Chopin
    • Andante spianato i Wielki polonez Es-dur op.22
    • Nokturn Des-dur op.27 nr 2
    • Scherzo b-moll op.31
    • Nokturn cis-moll op, posth.
    • Ballada f-moll op.52
  2. F. Liszt
    • Romance
    • Valee d-Obermann
Słowo o muzyce - Monika Kędziora

PIOTR ŚWITOŃ

        Grę na fortepianie rozpoczął w wieku 7 lat w OSM I i II stopnia im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu. W trakcie swojej edukacji w szkole muzycznej został laureatem Makroregionalnych Przesłuchań Uczniów Klas Fortepianu Szkół Muzycznych II stopnia w Poznaniu, a także laureatem nagrody specjalnej na VII Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im prof. Ludwika Stefańskiego w Płocku. Szkołę II stopnia ukończył z wyróżnieniem w klasie fortepianu mgr Marianny Nykiel-Krakowczyk, a uwieńczeniem jego dyplomu był koncert z orkiestrą w Dużym Studiu Polskiego Radia we Wrocławiu.
        Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie fortepianu prof. Waldemara Andrzejewskiego, swoje umiejętności doskonalił podczas studiów na Universität der Künste w Berlinie pod kierunkiem prof. Reinera Beckera. W styczniu 2011 roku ukończył także studia mistrzowskie (Konzertexamen) w Hochschule für Musik Carl Maria von Weber Dresden u wybitnego pianisty i pedagoga niemieckiego prof. Petera Rösel'a. Uczestniczył w mistrzowskich kursach pracując ze światowej sławy profesorami: Dina Yoffe, Eugene Indjic, Andrzej Jasiński, Krzysztof Jabłoński, Martin Hughes czy Ivan Klansky. Aktualnie jest na drugim roku studiów doktoranckich w klasie prof. Alicji Kledzik.
        Jest laureatem międzynarodowych konkursów pianistycznych, m.in. Roma Piano Competition, Beethoven Hradec Piano Competition. Otrzymał dyplom laureata Kursów Pianistycznych "Fermata" a także nagrodę specjalną Société Frédéric Chopin Gen?ve za wyróżniającą się osobowość artystyczna. W roku 2011 otrzymał wyróżnienie na XXIX Ogólnopolskim Festiwalu Laureatów Konkursów "TYDZIEŃ TALENTÓW" Tarnów - Kąśna Dolna.
        Prowadzi aktywną działalność koncertową: Festiwal Chopinowski w Genewie, Festiwal Noworoczny w Gstaad, Festiwalu Muzyki Kameralnej BRAVO MAESTRO, w Dworku Chopina w Żelazowej Woli. w 2010 roku. Koncertował m. in. w Niemczech, Japonii i we Włoszech.
        Z okazji obchodów Roku Chopinowskiego wykonywał recitale z muzyką najwybitniejszego polskiego kompozytora m. in. w Żelazowej Woli, Szczecinie, Gorzowie Wielkopolskim, Dreźnie (koncert transmitowany na żywo w Deutschlandradio Kultur) oraz w Berlinie.
        Piotr Świtoń mimo młodego wieku poświęca wiele czasu pedagogice. Prowadził kursy pianistyczne w Polsce, Niemczech i Japonii. Był dwukrotnie zapraszany jako wykładowca podczas Letnich Kursów Pianistycznych organizowanych przez Musik und Kunstschule Berlin. W latach 2011-13 pracował jako wykładowca na Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.



19 lipca 2015, Recital w rytmie walca


GABRIELA SZENDZIELORZ, pianistka

w programie:
  1. Ryszard Gabryś
    • Biały walc "Gabriela" (1998)
  2. Piotr Radko
    • Melancholijny walc (1996)
  3. Andrzej Dziadek
    • Walc (1998)
  4. Mariusz Dubaj
    • Walc melancholijny (1999)
    • Walc brillante (2011)
  5. Tomasz Kamieniak
    • Walc (2004)
  6. Katarzyna Stępniewska: Mikrowalce (2007)
    • I. Walc wiosenny, II. Walc mechaniczny, III. Walc z echem, IV. Walc dramatyczny, V. Walc księżycowy, VI. Walc pytań, VII Walc zdziwiony, VIII. Walc - wodospad, IX. Walc deszczowy, X. Walc nieśmiały, XI. Walc na falach.
  7. Marek Stachowski : Cinq petites valses (1998)
    • I. Valse ironique - quasi dodecaphonique, II. Valse railleuse, III. Valse melancolique, IV. Valse a la Bethena, V. Valse brillante.
  8. Jerzy Kornowicz
    • Wstęga purpury ( w szponach walca) (2002)
  9. Bogusław Schaeffer
    • Walc dla G.S. (2002)
  10. Dariusz Janus
    • Cyberwalc (2000)
  11. Małgorzata Maliszczak
    • Wiedeń miasto moich marzeń
  12. Jacek Glenc
    • Walc brillante (2001)
  13. Andrzej Zubek
    • Jeszcze jeden (walc na fortepian) (2000)
GABRIELA SZENDZIELORZ

        Ukończyła katowicką Akademię Muzyczną im. K. Szymanowskiego w dwóch specjalnościach: teorię na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki oraz fortepian na Wydziale Instrumentalnym, w klasie prof. Czesława Stańczyka. Obecnie jest profesorem w macierzystej uczelni. Jest laureatką Konkursu Muzyki Kameralnej w Łodzi. Brała udział w konkursach Bachowskich w Lipsku i Saarbrücken, jak również w licznych kursach kompozytorskich i pianistycznych. Występowała w kraju i za granicą z recitalami solowymi, kameralnymi i jako solistka z orkiestrami. Wielokrotnie uczestniczyła w międzynarodowych festiwalach muzyki współczesnej, jak m.in.: Warszawska Jesień, Musica Polonica Nova, Polska Muzyka Najnowsza - Festiwal Prawykonań w Katowicach, Śląskie Dni Muzyki Współczesnej w Katowicach, Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich. Dokonała prawykonań utworów polskich kompozytorów współczesnych: Z. Bargielskiego, E. Bogusławskiego, W. Cienciały, M. Cynk, A. Dziadka, R. Gabrysia, D. Jaskot, J. Kornowicza, K. Moszumańskiej-Nazar, G. Pstrokońskiej-Nawratil, P. Radko, B. Schaeffera, M. Stachowskiego, J. Zdechlikiewicz i innych. Nagrywała: archiwalnie dla Radia utwory Edwarda Bogusławskiego, Andrzeja Dziadka, Bolesława Szabelskiego, Juliusza Łuciuka; dla telewizji utwory Aleksandra Skriabina, walce XX wieku; oraz na CD - utwory Edwarda Bogusławskiego, Andrzeja Dziadka, Jacka Glenca, Walce XX wieku, a także nagrana wspólnie z Andrzejem Jungiewiczem Muzyka współczesnych kompozytorów śląskich dla 2 pianistów. Zajmuje się popularyzowaniem muzyki współczesnej, prowadząc warsztaty i kursy dla uczniów, nauczycieli i studentów. Jako juror bierze udział w konkursach pianistycznych dla dzieci. Jest autorką publikacji Utwory aleatoryczne w dydaktyce, Praktyka wykonawcza muzyki XX wieku i wielu artykułów dotyczących muzyki współczesnej.

Monika Kędziora, Cezary Janiszewski - słowo o muzyce

Zorganizowano ze środków Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski

Sponsor: Duże Centrum Kwiatowe Janina Maślińska

Wyjazd autobusu o godz. 18.oo z przystanku MZK ul. Wolności 20.

www.chopin-antonin.pl
............................................................................................................................................................................................