............................................................................................................................................................................................
 
XXVII Międzynarodowy Festiwal
CHOPIN W BARWACH JESIENI
Antonin 2008
 
  12, 18 - 21 września 2008  
Stowarzyszenie "Wielkopolskie Centrum Chopinowskie - Antonin" w Ostrowie Wielkopolskim
............................................................................................................................................................................................
(Powrót)
............................KONCERT z DNIA 20 WRZEŚNIA, godz. 16:00, PROGRAM oraz WYKONAWCY..............................

                                                Anna Kutkowska-Kass
Śpiew solowy studiowała pod kierunkiem wybitnej polskiej śpiewaczki operowej Marii Fołtyn. Ukończyła Akademię Medyczną w Warszawie. Śpiewa recitale arii i pieśni oraz repertuar oratoryjno-kantatowy i symfoniczny, zyskując uznanie publiczności i krytyki. Wykonuje większość arii operowych i oratoryjnych na głos koloraturowy. W repertuarze posiada utwory od baroku poprzez klasykę, romantyzm do muzyki współczesnej, w tym pieśni kompozytorów polskich (Moniuszko, Chopin, Karłowicz, Friedman, Szymanowski, Czyż), kompozytorów słowiańskich, niemieckich (Schubert, Schumann, R. Strauss), kompozytorów francuskich (Poulenc, Fauré).
Dla telewizji "Polonia" nagrała pieśni polskie Ignacego Friedmana. W 2004 r. wystąpiła w Akademii Muzycznej w Warszawie wykonując cykl pieśni "Shihaikai" Aleksandra Kościówa do słów japońskiego poety Basho Matsuo. W 2005 r. wzięła udział w Europejskim Festiwalu Operowym im. Jana Kiepury w Krynicy oraz w Festiwalu Muzyki Współczesnej w Sopocie, gdzie wykonała "Siedem wczesnych pieśni" Albana Berga. W 2006 r. koncertowała w Pradze z muzyką kompozytorów polskich, a w Studio S-1 Polskiego Radia w Warszawie wzięła udział w koncercie dla uczczenia dodekafonistów. W 2006 r. zadebiutowała na scenie Opery Narodowej-Teatru Wielkiego w Warszawie wykonując partię Królowej Nocy w premierowym przedstawieniu "Czarodziejskiego fletu" Mozarta pod kierownictwem muzycznym Kazimierza Korda, w reżyserii Achima Freyera. Współpracuje z Teatrem Wielkim w Poznaniu, gdzie wystąpiła również w partii Królowej Nocy.
        W 2007 r. wystąpiła w Operze Śląskiej w partii Donny Anny w przedstawieniu "Don Giovanni". Mozarta, otwierającym tydzień jubileuszowych obchodów 50-lecia pracy artystycznej Wiesława Ochmana. Wzięła również udział w koncercie galowym zamykającym te uroczystości. W tym samym roku w Filharmonii Lubelskiej wykonała pieśni Albana Berga podczas XI Forum Sztuki Współczesnej im. W. Lutosławskiego, w Pradze z czeską Orkiestrą Berg zaśpiewała cykl pieśni Szymanowskiego "Słopiewnie", a "Stabat Mater" Szymanowskiego i "Litanię" wykonała z Radomską Orkiestrą Kameralną pod dyrekcją Przemysława Zycha. Na scenie Opery Narodowej występuje w "śpiewniku domowym Moniuszki - Salonie Marii Fołtyn". W 2008 r. w Warszawskim Towarzystwie Muzycznym wzięła udział w koncercie poświęconym Marcelinie Sembrich-Kochańskiej. W marcu 2008 r. wystąpiła w Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, uczestnicząc w wykonaniu "Requiem" Mozarta pod dyrekcją Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego.
W kwietniu 2008 r. wykonała po raz pierwszy partię Hanny w "Strasznym dworze" Moniuszki.


                                                       Adam Zdunikowski
Urodzony w 1966 r. w Warszawie. Kontakty z muzyką rozpoczął w wieku 7 lat, śpiewając w warszawskim chórze chłopięcym "Lutnia". Absolwent warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie śpiewu solowego pod kierunkiem Romana Węgrzyna (1991). W 1990 r. zadebiutował na scenie kameralnej warszawskiego Teatru Wielkiego partią Clema w "Małym kominiarczyku" Brittena. W 1991 r. uczestniczył w Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu, gdzie otrzymał wyróżnienie. W 1992 został laureatem III nagrody na I Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie. W 1995 r. został finalistą Międzynarodowego Konkursu Wokalnego "Belvedere" w Wiedniu. W 1990 r. podjął współpracę z Warszawską Operą Kameralną, która zaowocowała udziałem w Festiwalach Mozartowskich w latach: 1990, 1991, 1996, 1998. Występował również w następujących festiwalach muzycznych: Festiwalu Mozartowskim w Zielonej Górze (1991), XXX Festiwalu Moniuszkowskim w Kudowie Zdroju (1991), X Tygodniu Talentów w Tarnowie (1992), XXX Międzynarodowym Festiwalu Wratislavia Cantans (1995), I i III Festiwalu Operowym w Bydgoszczy (1994 i 1996), V Międzynarodowych Spotkaniach Muzycznych Wschód-Zachód w Zielonej Górze (1996), I i II Festiwalu Operowym w Krakowie (1997, 1998), Międzynarodowym Festiwalu Muzyki i Sztuki w Bejrucie (1999).
        W 1991 r. został solistą Teatru Wielkiego w Warszawie, konsekwentnie poszerzając swój repertuar, w którym ma 35 partii operowych, a w dorobku role w takich operach, jak: "Fidelio" Beethovena, "Norma" Belliniego, "Carmen" Bizeta, "Eugeniusz Oniegin" Czajkowskiego, "Łucja z Lammermooru" Donizettiego, "Faust" Gounoda, "Straszny dwór" Moniuszki, "Uprowadzenie z seraju", "Wesele Figara" i "Don Giovanni" Mozarta, "Opowieści Hoffmanna" Offenbacha, "Madame Butterfly" Pucciniego, "Cyrulik sewilski" Rossiniego, "Salome" R.Straussa, "Traviata" Verdiego.
        Do bardziej znaczących wydarzeń w jego karierze artystycznej zaliczyć należy: udział w europejskim prawykonaniu "Psalmów Jerozolimskich" Noama Sheriffa pod dyrekcją samego kompozytora (1996), polskiej prapremierze opery "I Lituani" Ponchielliego w wersji koncertowej, koncercie "Stabat Mater" Rossiniego pod dyrekcją Nello Santiego, światowej premierze "Stabat Mater" Stefaniego pod dyrekcją Grzegorza Nowaka, koncercie IX Symfonii Beethovena pod dyrekcją Jerzego Semkowa na zakończenie obchodów 25-lecia orkiestry Sinfonia Varsovia, produkcji "Strasznego dworu" Moniuszki w Buffalo (USA) oraz w koncercie Mszy As-dur Schuberta pod dyrekcją Siegfrieda Köhlera na zakończenie obchodów Roku Schubertowskiego.
        Począwszy od 1992 r. artysta współpracuje regularnie z teatrami operowymi w Bydgoszczy, Bytomiu, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku i Szczecinie. W 1996 r. nawiązał współpracę z hamburską Staatsoper, śpiewając Ferranda w "Cosi fan tutte" Mozarta. Z zespołem tym odbył tournée po Japonii (1996). Ma też bogaty repertuar oratoryjno-kantatowy (około 30 tytułów), z którym występował m.in. w Filharmoniach: Białostockiej, Koszalińskiej, Olsztyńskiej, Opolskiej, Rzeszowskiej, Szczecińskiej, Wrocławskiej, Zielonogórskiej i za granicą. W sezonie artystycznym 1998/1999 nawiązał współpracę z Teatrem Narodowym w Pradze, występując w przedstawieniach "Cyrulika sewilskiego" Rossiniego i "Czarodziejskiego fletu" Mozarta oraz uczestniczył w inauguracji sezonu w Filharmonii Narodowej w Warszawie - "Pory Roku" Haydna pod dyrekcją Kazimierza Korda.
        W Operze Narodowej wystąpił w partii Pasterza w "Królu Rogerze" Szymanowskiego (2000), Lenskiego w "Onieginie" Czajkowskiego (2002), Don Ottavia w "Don Giovannim" Mozarta (2002), Pruniera w "La rondine" Pucciniego (2003), Narrabotha w "Salome" Straussa (2004), jako Szalona w "Curlew River" Brittena (2005), jako Książę Filip w "Iwonie, księżniczce Burgunda" Krauzego (2007), jako Tamino w spektaklu "W krainie czarodziejskiego fletu" Mozarta (2007) oraz w roli Hrabiego Almavivy w "Cyruliku sewilskim" Rossiniego (2007). Wykonał także partię Stacha w "Zabobonie, czyli Krakowiakach i góralach" Kurpińskiego (2007) i Sir Edgara Ravenswooda w "Łucji z Lammermooru".


                                                   Artur Jaroń
Urodził się w Kielcach. Ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie fortepianu profesor Ireny Sijałowej-Vogel, a studia podyplomowe w Konserwatorium Odeskim w klasie profesora Anatolija Kardaszowa. Odbył kursy mistrzowskie pod kierunkiem profesor Wiery Gornostajewej i Güntera Ludwiga.
        Prowadzi bogatą działalność artystyczną jako solista i kameralista. Występował z większością polskich orkiestr na czele z Sinfonią Varsovią, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia "Amadeus", Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia i Telewizji w Krakowie oraz zespołami filharmonicznymi w Białymstoku, Bydgoszczy, Koszalinie, Kielcach, Katowicach, Lublinie, Jeleniej Górze, Olsztynie, Opolu, Szczecinie, Słupsku, Toruniu, Wałbrzychu, Rzeszowie, Zielonej Górze, Gdańsku. Koncertował za granicą w Niemczech, Szwecji, Danii, Słowacji, Rosji, na Litwie, Łotwie, Ukrainie, we Francji, Portugalii, Belgii i USA. Współpracował z gronem wybitnych polskich dyrygentów, by wspomnieć nazwiska Jerzego Maksymiuka, Jerzego Salwarowskiego, Marka Pijarowskiego, Agnieszki Duczmal, Tadeusza Wojciechowskiego.
        Jako kameralista współpracował m.in. z Teresą Żylis-Garą, Małgorzatą Walewską, Wiesławem Ochmanem i Adamem Zdunikowskim. Ponadto koncertował również z Ludmiłą Worobec-Witek, Saskią Szreder, Bartłomiejem Niziołem, Wieniawski Quartett, Multicameratą. Stale współpracuje z orkiestrą "Wirtuozi Lwowa". W 2005 r. debiutował w Carnegie Hall. .
Dokonał nagrań dla Radia Kielce i Telewizji Rosyjskiej. Ma w swym dorobku pięć płyt CD z muzyką solową i kameralną. Wśród jego nagrań jest wyjątkowy rarytas, rzadko wykonywany i nagrywany Koncert na fortepian i skrzypce F. Mendelssohna-Bartholdy'ego.
        Jest dyrektorem Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego im. Krystyny Jamroz w Busku Zdroju oraz prowadzi autorską imprezę cykliczną Salon Muzyki Kameralnej w Kielcach. .
Za działalność artystyczną i organizatorską otrzymał szereg prestiżowych nagród, m.in. nagrodę wojewody kieleckiego, marszałka województwa świętokrzyskiego, Nagrodę Miasta Kielce, statuetkę Lidera Regionu w dziedzinie kultury, Złotego Emeryka. Odznaczony Brązowym Krzyżem Zasługi.

............................................................................................................................................................................................